Числа, глава 28 Е
ТРИ В ЕДНО… За израилтяните празника Пасха, който се празнува на четиринадесетия ден от техния месец Нисан, се допълва с празника на Безквасните хлябове на петнадесетия ден от същия месец и още веднъж се допълва с празника на Първите плодове на осемнадесетия ден. Тези празници са постановени за израилтяните като съвършен предобраз на Божия промисъл…
ТРИ В ЕДНО…
За израилтяните празника Пасха, който се празнува на четиринадесетия ден от техния месец Нисан, се допълва с празника на Безквасните хлябове на петнадесетия ден от същия месец и още веднъж се допълва с празника на Първите плодове на осемнадесетия ден. Тези празници са постановени за израилтяните като съвършен предобраз на Божия промисъл за спасение, чрез Месията Исус Христос.
ПРАЗНИКА НА ПЪРВИТЕ ПЛОДОВЕ
„Господ говори още на Мойсей, казвайки: Кажи на израиляните: Когато влезете в земята, която Аз ви давам, и пожънете жетвата ѝ, тогава да донесете на свещеника един сноп от първите плодове на жетвата си; и той да полюлее снопа пред Господа, за да ви бъде приет; на другия ден след съботата да го полюлее свещеникът. И в деня, когато полюлее снопа, да принесете за всеизгаряне пред Господа едногодишно агне без недостатък. Лев. 23:9-12
В началото, празнуването на третият празник, който се влива в празнуването на първите два – Пасха и Безквасните хлябове, е бил отложен докато израилтяните са се заселили в обещаната земя и са започнали да прибират първата реколтата от ечемика, за годината.
Този празник на Първите плодове се е празнувал на 18 Нисан, три дни след началото на празника Пасха. Тогава израилтяните са носили пред свещеника ожънат първия сноп ечемик, който свещеника е „полюлявал“ пред Господа, т.е. показвал го е с благодарност пред Господа.
За нас християните, този празник и е посветен на „първия плод“ на делото на Месията. Синът Божи Исус Христос, Който е бил разпънат, умрял е и бил погребан, като наш пасхален Агнец и безквасен хляб, Той е бил и възкресен в деня на празника на Първите плодове. Отново и в този празник виждаме съвършеното изпълнение на делото на Исус Христос, Който е първия плод на Възкресението.
Апостол Павел разпознава този факт в празника на Първите плодове и пише за нас в посланието си: „Но Христос наистина е бил възкресен, първият плод на починалите. Понеже, както чрез човека дойде смъртта, така чрез човека дойде и възкресението на мъртвите. Защото, както в Адам всички умират, така и в Христа всички ще оживеят. Но всеки на свой ред: Христос – първият плод, после, при пришествието на Христа, тези, които са Негови.“1Кор.15:20-23
Ако Христос не беше възкресен, то и за нас нямаше да има надежда за вечен живот!
Но понеже Христос възкръсна в деня на празника на Първите плодове, то и ние имаме надеждата, че ще бъдем възкресени за нов живот! Този ден е бил първи от седмицата, т.е. неделя. По тази причина и нашите ежеседмични Богопоклонения, не са в съботата, а в деня на възкресението Христово – неделята!
Следва продължение…