Християнското разбиране за еднополовите сексуални отношения

0

Християнското разбиране за еднополовите сексуални отношения

 

Сексуалната интимност между хора от един и същи пол е явление старо, колкото човешката цивилизация, и Библията, както в Стария, така и в Новия завет, показва, че е наясно с п…

Християнското разбиране за еднополовите сексуални отношения Християнското разбиране за еднополовите сексуални отношения   Сексуалната интимност между хора от един и същи пол е явление старо, колкото човешката цивилизация, и Библията, както в Стария, така и в Новия завет, показва, че е наясно с подобни практики. Не шест места Библията изрично споменава еднополово сексуално поведение. Поради изключителната важност на темата за обществото и Църквата днес е жизненоважно християните да се запознаят с всички текстове на еднополови сексуални практики в Библията и тяхното значение в контекст. (Битие 19:1-3; Левит 18:20; 20:13; Римляни 1:24-27; 1 Коринтяни 6:9-11; 1 Тимотей 1:9-11)   В Стария завет сексът между лица от един и същи пол се споменава в Битие 19:1-3, където животът на Авраам и семейството му се пресича с културата на Содом, която Бог обявява за ужасно порочна. Известността на Содом се дължи на множеството социални злини, включително на опита за изнасилване на гостите на Лот от жителите на града, който е посочен в разказа като доказателство за ужасното морално състояние на града. (Езек 16:49-50; Бит. 18:20-21; 19:1-13; Юда 7)   В апостолското свидетелство на Новия завет еднополовото поведение се споменава в Римляни 1:18-27, 1 Коринтяни 6:9-11 и 1 Тимотей 1:9-11 на фона на гръцката и римската култура. Историческите данни ясно показват, че сексът между лица от един и същи пол е бил добре позната практика през този период, приемана за нормална, особено във висшите слоеве на обществото. В този контекст е поразително, че Павел поставя секса между лица от един и същи пол в същата категория сексуални грехове като блудството и прелюбодейството, както и в по-широкия списък, включващ кражба, алчност, пиянство, клевета и измама.   В 1 Тимотей 1:9-11 списъкът, който забранява секусалните връзки между хора от един и същи пол, включва отцеубийство, убийство, блудство, търговия с роби и лъжесвидетелстване. Всички, които вършат такива неща, са наречени нарушители на закона, бунтовници, безбожници, грешници, нечестивци и нерелигиозни хора.   В 1 Коринтяни 6:9 Павел създава термин, с който описва секса между мъже, въз основа на две препратки към Левит 18:20 и 20:13. В тези текстове се посочва, че сексът между лица от един и същи пол нарушава Божиите стандарти за израилтяните, които са сключили завет с Бога.   Когато в Римляни 1:24-27 Павел говори за секс между хора от един и същи пол, той го прави, за да покаже как бунтът на човечеството срещу Бога е довел до отхвърляне на Неговия сътворен ред. Като доказателство за цялостното морално падение на човечеството той посочва широко разпространеното поклонение на идоли и сексуалната неморалност. Що се отнася до сексуалната нечистота, Павел конкретно осъжда секса между жени и секса между мъже, които явно са били добре познати практики в смятаната за изтънчена култура по онова време.   Всички библейски позовавания на секса между лица от един и същи пол ни водят до неизбежното заключение, че Бог смята подобни действия за нарушение на Своето намерение относно секса и за изкривяване на добрия замисъл на Създателя, и следователно за греховни. Въпреки това Евангелието ни уверява, че онези, които по незнание или съзнателно са се поддали на изкушението и са съгрешили, ще намерят прошка и възстановяване на общението с Бога чрез изповед, покаяние и доверие в Христос.   Ние признаваме, че много хора, както в така и извън Църквата изпитват еднополово влечение и че за някои това е единственото или доминиращото влечение. Библейското настояване, че християните трябва да устояват на изкушенията и да поддържат сексуална святост както в желанията, така и в поведението, се отнася както за хетеросексуалните, така и за хомосексуалните лица. Ние обаче признаваме, че християните, които са привлечени от същия пол, са изправени пред предизвикателства дори в християнските общности. Ние се разкайваме за липсата си на любов към нашите братя и сестри в Христовото тяло.   Ние призоваваме християнските водачи и местните църкви да разпознават в нашите общности присъствието на вярващи, които изпитват еднополово влечение и да ги подкрепят в тяхното ученичество чрез пастирска грижа и развиване на здрави общности на любов и приятелствa.   Превод: Радостин Марчев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.