Спасението на Израел
Когато Израел признае Исус за Месия, народът ще бъде спасен. „Ще излея върху Давидовия дом и върху жителите на Йерусалим, Захария 12, „дух на благодат и молба. Тогава те ще погледнат Мен, Когото прободоха. Да, те ще скърбят за Него, какт…
Когато Израел признае Исус за Месия, народът ще бъде спасен. „Ще излея върху Давидовия дом и върху жителите на Йерусалим, Захария 12, „дух на благодат и молба. Тогава те ще погледнат Мен, Когото прободоха. Да, те ще скърбят за Него, както се скърби за единствения му Син, и ще скърбят за Него, както се скърби за първородния.”
Виьдате ли, трябва да има Скръб, колкото и тежка да е. Тя е единственото нещо, което ще сломи религиозния дух на Израел. Това е единственото нещо, което ще ги доведе до покаяние. Равините и тяхната традиция няма да ги спасят.
Ето защо Библията казва в Осия, глава пета, стих 15, „Ще се върна пак на мястото си, докато не признаят престъплението си и чрез скръбта си искрено ще ме потърсят.“ Така Израел ще бъде съден. Да, и тези, които няма да изберат белега на звяра, и тези, които в крайна сметка ще избягат от него, вместо да му се поклонят, те ще бъдат държани в пустинята за 1260 дни, както се казва в Откровение, глава 12, и това са тези, които Исус ще върне при Себе Си при второто Си идване, и това са тези, които ще Го приемат, и тогава целият Израел наистина ще бъде спасен.
Сред многото последствия от заблудите на теологията на заместването и теологията на двойния завет е, че те ограбват красотата, на която можем да станем свидетели, и уроците, които можем да научим от взаимоотношенията на Бога с Неговия избран народ.
Теологията на заместването казва, че Бог е заменил Своя избран народ с друга група хора и това е Христовата църква. Теологията на двойния завет казва, че Бог има различен завет, чрез който ще спаси евреите, различен от спасението на езичниците. И двете учения са сериозни грешки в тълкуването на Библията и изкривяват едни прекрасни истини.
В Еремия 31:35-37 четем:
Така казва Господ, Който дава слънцето за светлина денем, наредбите на луната и звездите за светлина нощем, Който вълнува морето и вълните му бучат (Господ на Силите е името Му): „Ако тези наредби се оттеглят отпред Мене, казва Господ, тогава и потомството на Израил ще престане да бъде народ пред Мен завинаги. Така казва ГОСПОД: Ако може да се измери небето горе и да се изследват основите на земята долу, тогава и Аз ще отхвърля цялото потомство на Израил за всичко, което са сторили, казва ГОСПОД.
Теологията на заместването изисква Бог да наруши вечен, безусловен завет, сключен както с Израел, така и със земята, която им е обещал. Теологията на двойния завет прави Светия на Израел погрешно название, защото те смятат, че Израел може да бъде спасен без Онзи, Който е символ на спасението, а именно Господ Исус Христос.
Истината е, че Израел не е бил заменен от църквата и за да може всеки евреин да бъде спасен, той трябва да дойде при Царя на евреите за спасение, както всеки езичник.
В Римляни 11:25-27 апостол Павел пише:
Защото аз не желая, братя, вие да не знаете тази тайна, за да не бъдете мъдри в собственото си мнение, че слепотата отчасти се е случила на Израел, докато не влезе пълнотата на езичниците. И така целият Израел ще бъдете спасени, както е писано: „Избавителят ще дойде от Сион и Той ще отвърне нечестието от Яков; защото това е Моят завет с тях, когато отнема греховете им.
Ако църквата е заменила Израел, тогава защо Павел говори за това, че Бог отнема греховете им и целият Израел е спасен? Ако теологията на двойния завет е вярна, тогава евреите могат да бъдат спасени чрез спазване на закона. И така, защо Павел говори за Избавител от Сион, което е идиом за Ерусалим?
Уроците, които трябва да научим от Израел, са, че Бог пази словото Си и дисциплинира онези, които обича. Бог никога не губи следите на Своя народ. Израел е Божият часовник и последните дни са съсредоточени върху Израел. Бог никога не е искал Израел да стане религиозен, вместо това Той желае връзка със Своя народ. Бог може да защити народа Си чрез всички възможни средства. В Библията има много уроци, които можем да научим от специалната връзка на Бога с Неговия избран народ.
„Бог, който спасява целия Израел“ включва ли невярващите евреи, които отхвърлят Месията? Не. Никой няма да бъде спасен поради своята националност и всеки, който е спасен, получава това спасение чрез кръвта на Божия Агнец, заклан от основите на света – Исус Христос.
Захария 13:8-9
„И ще стане в цялата земя, казва Господ, две трети в нея ще бъдат отсечени и ще умрат, но една трета ще остане в нея; едната трета ще прекарам през огън, ще ги пречисти, както се пречиства среброто, и ще ги изпита, както се изпитва златото. Те ще призоват името Ми и Аз ще им отговоря. Ще кажа: „Това е Моят народ“; и всеки ще каже: Господ е мой Бог.“
Две трети от евреите ще умрат по време на Голямата Скръб и всички ще умрат в неверие. Евреите, които повярват в Йешуа, Исус, ще преживеят Скръбта чрез божествена защита и накрая ще заявят: „Господ е мой Бог!”
Деяния 2:36
„Затова нека целият израилев дом знае със сигурност, че този Исус, когото вие разпнахте, Бог направи Господ и Христос.
Декларацията, че „Господ е моят Бог“ е признание, че оцелелите евреи, за които Господ ще каже „Това е Моят народ“, най-накрая ще видят Исус, какъвто никога преди не биха Го приели да бъде – Бог с нас.
Захария 12:10
„И ще излея върху Давидовия дом и върху жителите на Йерусалим Дух на благодат и молба; тогава ще погледнат Мене, Когото прободоха. Да, те ще скърбят за Него, както се скърби за единствения си син, и ще скърбят за Него, както се скърби за първороден.”
Точно в този момент, когато Исус се завърне на Елеонския хълм, Израел, целият Израел ще бъде спасен и ще заяви, че Исус е моят Господ и моят Бог.
Теологията на заместването и теологията на двойния завет не са просто ереси, те са грабители и отричащи верността на Бога към тези, които Той е избрал. Един от най-големите изводи за нас по отношение на Божиите заветни отношения с Израел е следният:
Римляни 8:38-39
"Защото съм убеден, че нито смъртта, нито животът, нито ангелите, нито началствата, нито силите, нито настоящите неща, нито нещата, които ще дойдат, нито височината, нито дълбочината, нито каквото и да било друго сътворено нещо ще може да ни отдели от Божията любов, която е в Христос Исус нашия Господ."
Нашият Бог е верен и връзката Му с Израел е доказателство колко верен е Той наистина!