Злото в нас
"Каза още: Което излиза от човека, то осквернява човека. Защото отвътре, от сърцето на човеците, излизат зли помисли, блудства, кражби, убийства, прелюбодейства, користолюбие, нечестие, коварство, сладострастие, лукаво око, хулене, гордост, без…
"Каза още: Което излиза от човека, то осквернява човека. Защото отвътре, от сърцето на човеците, излизат зли помисли, блудства, кражби, убийства, прелюбодейства, користолюбие, нечестие, коварство, сладострастие, лукаво око, хулене, гордост, безумство.“ (Марк 7:20-22)
Без значение дали хората вярват в това или не, нито една агония, болка или тегота не може да е по-лоша от усещането за всичкото зло, което се спотайва в тях. Злото, което не чувстват, е дори още по-голямо и по-лошо от нечестието, което усещат. Понеже ако хората бяха в състояние да усетят всичкото тяхно зло, те биха разбрали какво е адът.
Затова когато всемогъщият Бог ни дисциплинира в Своята милост, Той ни показва единствено по-малките ни злини. Той знае, че ако ни покаже всичкото ни нечестие, ние бихме били покосени и бихме загинали на място. Според автора на Евреи Бог ни показва част от злото в нас, като част от Своята бащинска дисциплина и наставление: „Той наказва всеки син, когото приема“ (Евреи 12:6).
Когато ни показва тези по-малки злини и ни дисциплинира Бог желае да изгони по-големите, така че да не ни се налага никога да ги виждаме. Както казват Притчите: „Безумието е вързано в сърцето на детето, но тоягата на наказанието ще го изгони от него“ (Притчи 22:15).
Не е ли вярно, че посветените и верни родители понасят повече страдание, тъга и разочарования, когато децата им станат крадци или тръгнат по друг лош път, отколкото ако бъдат наранени? Верните родители с много по-голяма готовност биха наказали децата си, отколкото да им позволят да станат зли.
Какво ни пречи да усетим всичкото зло, което е в нас? Бог е направил нещата така, че хората да не умират, виждайки злото в собственото си сърце. Затова Бог е Този, който крие нашето нечестие от самите нас. Той желае да го виждаме единствено през очите на вярата.
Превод: Радостин Марчев